Arbeidsdeskundige begeleiding

Arbeidsdeskundige begeleiding bij letselschade heeft als doel: succesvolle re-integratie van de persoon, binnen of buiten zijn eigen functie. De rol van een arbeidsdeskundige is om alle partijen te vertegenwoordigen:

• De werknemer, die begeleid wordt bij terugkeer naar eigen of ander werk, eventueel met de nodige aanpassingen.
  • De werkgever, die de mogelijkheden moet bieden voor de werknemer om het werk uit te kunnen voeren in de nieuwe situatie.
  • De verzekeraar, die eventuele extra schade zoveel mogelijk wil beperken.
adviseurs sociale zekerheid aan vergadertafel

Wat betekent letselschade voor re-integratie?

Onze arbeidsdeskundigen bieden onafhankelijke begeleiding bij letselschade van een werknemer. Wanneer een werknemer binnen of buiten het werk letselschade oploopt, kan dit ervoor zorgen dat de werknemer zijn werkzaamheden niet meer kan uitvoeren zoals voorheen. Eventuele kosten kunnen door een verzekeraar worden vergoed. Dat betekent dat er bij letselschade vaak drie partijen met verschillende belangen betrokken zijn: de werkgever, de werknemer en de verzekeraar. Het is daarom aanbevolen om een onafhankelijke professional in te schakelen die begeleidt in het vinden van oplossingen om de schade zoveel mogelijk te beperken.

De arbeidsdeskundigen van Verein zoeken naar een resultaat waarin alle partijen gehoord worden. We vinden het daarbij heel belangrijk dat we mensgericht te werk gaan. Iedereen moet immers voldoening, waarde en energie uit zijn werk kunnen halen! We focussen ons daarom niet alleen op het medische, maar ook op bijvoorbeeld het psychologische en sociale aspect. We onderzoeken oplossingen en begeleiden de partijen naar een nieuwe werkelijke situatie.

Mogelijke oplossingen bij letselschade zijn:
  • Terugkeer in het eigen werk, door het gebruik van hulpmiddelen of aanpassingen.
  • Terugkeer naar werk in een andere functie met hetzelfde inkomstenniveau.
  • Eventueel met behulp van een opleiding of cursus.

Wat doet een arbeidsdeskundige bij letselschade?
De arbeidsdeskundigen van Verein onderzoeken de mogelijkheden, adviseren over de door te voeren aanpassingen in het werk, bieden begeleiding en blijven de voortgang monitoren. We blijven natuurlijk beschikbaar voor verdere uitleg en ondersteuning.

Waarom Verein?

De arbeidsdeskundigen van Verein zijn – zoals alle arbeidsdeskundigen zouden moeten zijn – altijd onafhankelijk. We geloven dat iedereen voldoening, waarde en energie uit zijn werk moet kunnen halen. Ook als het tegenzit, bijvoorbeeld door ziekte of een ongeval. We zoeken naar een oplossing die voor alle partijen het beste werkt, met oprechte aandacht voor de mens. We hanteren een aanpak die zichtbaar voor duurzaam resultaat zorgt!

Arbeidsdeskundige

Bekijk ook

casemanagement icoon

Arbeidsdeskundig onderzoek

Is een medewerker langdurig ziek? Dan onderzoekt de arbeidsdeskundige wat de beste weg is naar re-integratie.

jurist sociale zekerheid icoon

Bezwaar loonsanctie

Krijg je een loonsanctie van het UWV? Ontdek jouw mogelijkheden tot het indienen van bezwaar. Onze arbeidsdeskundige helpt om te bepalen of een bezwaar mogelijk is en hoe je de loonsanctie kunt bekorten.

Heb je een vraag?

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.