Advies sociale zekerheid

Welke keuzes maak je voor het beleid op het gebied van duurzame inzetbaarheid? De keuzes die je maakt bepalen je verzuimaanpak voor de komende jaren. Het is dus van belang om een weloverwogen besluit te nemen. Onze adviseurs sociale zekerheid kunnen hierin adviseren of helpen bij de procesinrichting.

Het advies en de procesinrichting kunnen bijvoorbeeld gaan over:

• Arbo- of verzuimbeleid
  • Eigenrisicodragerschap (zowel voor zieketewet als WGA)
  • Sociale en Financiële gevolgen voor de organisatie
adviseurs sociale zekerheid aan vergadertafel

Van wet- en regelgeving naar praktijk

Sociale zekerheid in breder perspectief beslaat meer dan kennis hebben van de wet- en regelgeving waar je mee te maken hebt. Het gaat bij onze adviseurs sociale zekerheid om het vertalen van deze wet- en regelgeving naar een praktisch toepassing en fundament binnen de organisatie waar wij voor werken.

We nemen actief deel in jouw organisatie

We kijken met de organisatie naar het huidige beleid. Dit doen we door met de organisatie de knelpunten te ervaren, betrokken en dichtbij de organisatie te zijn. We sluiten aan in overleggen, houden gesprekken met medewerkers, leidinggevende en HR om samen richting te geven aan de sociale zekerheidsvraagstukken.

De vraagstukken liggen vaak op het positioneren van beleid en het beleid aan te laten sluiten op de praktijk. Vanuit onze rol kunnen we een goede vertaling maken van strategisch naar operationeel en de betrokken rollen hier bewust van maken.

De juiste kijk op eigenrisicodragerschap

Naast dit vraagstuk kijken onze adviseurs sociale zekerheid vanuit een onafhankelijke rol mee met organisaties in hun keuze voor eigenrisicodragerschap. Onze professionals hebben door adviserende rollen binnen de verzekeringswereld de juiste kennis van het vakgebied en kunnen vanuit een objectieve rol kijken naar de keuzes en overwegingen van eigenrisicodrager zijn.

Adviseurs sociale zekerheid

Bekijk ook

casemanagement icoon

Casemanagement

Heb je vragen rondom verzuim? Verein kan door casemanagement zowel de organisatie als medewerker hierin ondersteunen.
verzuim training en opleiding icoon

Training & opleiding

Vanuit Verein helpen we je nog sterker te staan in jouw rol als verzuimbegeleider of inzetbaarheidsdeskundige.
jurist sociale zekerheid icoon

Juridische ondersteuning

We ondersteunen je bij vragen over (financiële) verantwoordelijkheden m.b.t. uitkeringslasten van de werkgever.

Heb je een vraag?

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.