Juridische ondersteuning

Stel: je ontvangt een beslissing van het UWV of de belastingdienst over de uitkeringsrechten van een (ex-)medewerker. Wat moet je daar precies mee doen? Of je ontvangt een premiebeschikking voor de werkhervattingskas van de belastingdienst; Wat is daar mee aan de hand? Er ontstaan vaak veel vragen over (financiële) verantwoordelijkheden m.b.t. uitkeringslasten van de werkgever. Onze juridisch adviseurs bieden ondersteuning en zijn expert in het sociale zekerheidsrecht.

Bij juridische ondersteuning sociale zekerheid kun je o.a. denken aan;

• Bezwaar en beroep bij WIA toekenningsbeslissingen
  • Bezwaar en beroep bij Ziektewet uitkeringsbeslissingen
  • Beschikking van de belastingdienst m.b.t. de gedifferentieerde premie werkhervattingkas (Whk)

Advies sociale zekerheidsrecht

Een beslissing van het UWV of van de belastingdienst kan grote (financiële) gevolgen hebben voor zowel werknemers als werkgevers. Het is daarom van belang dat een beslissing zorgvuldig bekeken wordt en bij (mogelijke) onjuistheden d.m.v. een bezwaarprocedure nader bekeken wordt.

Verein kan deze bezwaarprocedures voor jouw organisatie uitvoeren waarbij Verein de (financiële) resultaten inzichtelijk maakt. Een succesvolle bezwaarprocedure kan snel vele tienduizenden euro’s besparing voor jouw organisatie opleveren.

Adviseurs sociale zekerheid

Bekijk ook

Casemanagement

Heb je vragen rondom verzuim? Verein kan door casemanagement zowel de organisatie als medewerker hierin ondersteunen.

Training & opleiding

Vanuit Verein helpen we je nog sterker te staan in jouw rol als verzuimbegeleider of inzetbaarheidsdeskundige.

Advies sociale zekerheid

Het vertalen van wet- en regelgeving naar een praktisch toepassing en fundament binnen de organisatie waar wij voor werken.

Neem contact op

Heb je een vraag?

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.